flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Пам’ятка для працівників апарату Любомльського районного суду Волинської області при спілкуванні з особами з обмеженими фізичними можливостями, похилого віку та іншими маломобільними групами населення

03 травня 2018, 17:11

    При зверненні до суду осіб з обмеженими фізичними можливостями, громадян похилого віку, інших маломобільних груп населення працівники апарату суду зобов’язані:

 - запропонувати допомогу, якщо потрібно відкрити двері;

- представитись, при можливості потиснути руку;

- не нав’язувати свою допомогу та не ображатись, якщо від Вашої допомоги відмовляться;

          - буди доброзичливими, ввічливими, уважними та виявляти підтримку;

          - під час розмови з особою з інвалідністю звертатись безпосередньо до нього, а не до супроводжуючого;

- не розмовляти з особою з інвалідністю зверхньо, поблажливим тоном. 

- при розмові людиною, що має інвалідність, не використовати дитячу лексику, зменшувальні імена, більш гучний тон, ніж у середньому для розмови вголос, не гладити особу по спині або голові, використовуйте звичайний голос і словниковий запас, і говоріть з ним так само, як ви б говорили з кимось без інвалідності.

- при розмові уникайте таких слів як хворий, покалічений, неповноцінний, глухонімий, каліка, і т.п., особливо поряд з інвалідами.

          - людину у візку, не котити її без дозволу, не хапатися без попередження за крісло-візок.;

- під час спілкування з людиною, яка сидить у візку, обличчя мають бути на одному рівні, для цього потрібно або присісти, або сісти поруч на стільці, якщо мова йде про ознайомлення з документами, мати можливість сидіти поруч за столом;

- запропонувати свою допомогу в разі, коли у людини є проблеми при користуванні письмовими приладдями;

- при розмові з нечуючими дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою;

- мати можливість спілкуватися за допомогою переписки, писати розбірливим почерком, не формулювати довгих фраз;

- при приверненні увагу людини, яка не чує, торкнутись її злегка за плече, починати спілкуватись, коли Вас помітили, не варто кричати;

- підтримувати зоровий контакт, демонструвати спокій та позитивні емоції, говорити ясно і чітко, не змінювати теми розмови;

- при спілкуванні із незрячими людьми називати себе і, залежно від ситуації, присутніх; описувати – де знаходитесь і попереджувати про перешкоди, які є на шляху;

- при супроводі у приміщенні треба попереджувати про перешкоди, які є на шляху, при можливості озвучувати інформуючи про оточення;

- при читанні будь-якого документу не замінювати його переказом, особливо, якщо при цьому потрібно поставити підпис.