Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
При зверненні до суду осіб з обмеженими фізичними можливостями, громадян похилого віку, інших маломобільних груп населення працівники апарату суду зобов’язані:
- запропонувати допомогу, якщо потрібно відкрити двері;
- представитись, при можливості потиснути руку;
- не нав’язувати свою допомогу та не ображатись, якщо від Вашої допомоги відмовляться;
- буди доброзичливими, ввічливими, уважними та виявляти підтримку;
- під час розмови з особою з інвалідністю звертатись безпосередньо до нього, а не до супроводжуючого;
- не розмовляти з особою з інвалідністю зверхньо, поблажливим тоном.
- при розмові людиною, що має інвалідність, не використовати дитячу лексику, зменшувальні імена, більш гучний тон, ніж у середньому для розмови вголос, не гладити особу по спині або голові, використовуйте звичайний голос і словниковий запас, і говоріть з ним так само, як ви б говорили з кимось без інвалідності.
- при розмові уникайте таких слів як хворий, покалічений, неповноцінний, глухонімий, каліка, і т.п., особливо поряд з інвалідами.
- людину у візку, не котити її без дозволу, не хапатися без попередження за крісло-візок.;
- під час спілкування з людиною, яка сидить у візку, обличчя мають бути на одному рівні, для цього потрібно або присісти, або сісти поруч на стільці, якщо мова йде про ознайомлення з документами, мати можливість сидіти поруч за столом;
- запропонувати свою допомогу в разі, коли у людини є проблеми при користуванні письмовими приладдями;
- при розмові з нечуючими дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою;
- мати можливість спілкуватися за допомогою переписки, писати розбірливим почерком, не формулювати довгих фраз;
- при приверненні увагу людини, яка не чує, торкнутись її злегка за плече, починати спілкуватись, коли Вас помітили, не варто кричати;
- підтримувати зоровий контакт, демонструвати спокій та позитивні емоції, говорити ясно і чітко, не змінювати теми розмови;
- при спілкуванні із незрячими людьми називати себе і, залежно від ситуації, присутніх; описувати – де знаходитесь і попереджувати про перешкоди, які є на шляху;
- при супроводі у приміщенні треба попереджувати про перешкоди, які є на шляху, при можливості озвучувати інформуючи про оточення;
- при читанні будь-якого документу не замінювати його переказом, особливо, якщо при цьому потрібно поставити підпис.