Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
1. Яка поведінка може бути підставою для відповідальності?
Якщо під час візиту до суду Ви зіштовхнулися з неналежною поведінкою працівника апарату суду, Ви можете оскаржити таку поведінку. Адже працівник суду має відповідати не лише високим професійним, але й моральним якостям.
Неналежна поведінка працівника апарату суду, наприклад, може полягати у зневажливому ставленні до відвідувачів суду, перебуванні на робочому місці у стані сп’яніння, відсутності на робочому місці без поважних на те причин, тощо.
2. Як оскаржити неналежну поведінку працівника суду?
Зі скаргою (заявою) щодо неналежної поведінки працівника апарату суду Ви можете звернутися до керівника апарату, а якщо таким працівником є сам керівник апарату чи його заступник, – то до голови суду. Таку скаргу (заяву) слід викласти у письмовій формі та надіслати на адресу суду поштою, або передати її працівнику апарату суду, відповідальному за приймання судових справ і кореспонденції (копію скарги зі штампом суду та реєстраційним номером бажано залишити у себе). Після реєстрації скарги (заяви) її передадуть керівнику апарату суду або голові суду, який зобов’язаний розглянути скаргу (заяву) і письмово повідомити Вас про результати перевірки і суть прийнятого рішення.
Скаргу (заяву) також можна заявити усно під час особистого прийому головою суду згідно з графіком приймання, який існує у кожному суді і міститься на дошці оголошень суду. Зверніть увагу, що найчастіше для того, щоб потрапити на приймання, потрібно заздалегідь записатися, повідомивши суть питання, яке Ви плануєте обговорити.
Скаргу (заяву) щодо неналежної поведінки керівника апарату місцевого суду чи його заступника також можна подати до територіального управління Державної судової адміністрації України.
Якщо Вам відомо про вчинення працівником апарату злочину, передбаченого Кримінальним кодексом України, наприклад, вимагання хабара, зверніться звідповідним повідомленням або заявою про злочин до органів внутрішніх справ (поліції) або в прокуратуру. Про результати розгляду та перевірки Вашої заяви Вам мають повідомити письмово.
3. Які вимоги до скарги (заяви) щодо поведінки працівника суду?
Особа, яка потерпіла від протиправної поведінки працівника апарату суду, подає скаргу, а особа, якій відомо про таку поведінку, подає заяву.
Незалежно від того, кому адресується скарга (заява) щодо поведінки працівника суду, вона має містити такі реквізити:
1) найменування органу чи посадової особи, якому (якій) адресується скарга;
2) прізвище, ім'я, по-батькові скаржника, адреса місця проживання, номер телефону, адреса електронної пошти (якщо є);
3) назва документа (скарга на поведінку судді / працівника апарату суду або заява про це);
4) інформація про те, у чому саме полягають неналежні дії працівника суду з посиланням на докази, на підтвердження викладених обставин;
5) вимоги, які висуваються у зв’язку з неналежною поведінкою працівника суду;
6) перелік доданих матеріалів;
7) підпис скаржника (заявника) із зазначенням дати.
Якщо скаргу (заяву) подає від імені особи її представник, то повноваження представника мають бути підтверджені відповідним документом, зокрема довіреністю (потрібно додати до скарги чи заяви). Також до скарги (заяви) потрібно додати докази, якими Ви обґрунтовуєте свої твердження, якщо вони у Вас є.
Скаргу (заяву) слід надіслати поштою на адресу органу, якому вона подається, або особисто передати до відповідного органу.